Våffeldagen

Idag är det den härliga våffeldagen! Så på dagens todo lista blir det är fixa lite våfflor!

Jag hittade lite andra trevliga recept oxå. Denna kanske kan passa till våfflorna:

 

Black and white chocolate coffee

Serveras lämpligen efter en god middag, eller när du helt enkelt bara är sugen på något gott!




 

Ingredienser för 3-6 pers



2 rutor choklad (1 ljus + 1 mörk)

1 kopp mjölk
2 koppar nybryggt, starkt kaffe


Vispgrädde


Riven choklad

Gör så här: Lägg ned chokladrutorna i en skål och häll över mjölken. Ställ skålen i mikrovågsugn och kör på hög effekt i 1 min. Rör runt tills chokladbitarna smält och blandningen känns smidig. Blanda i kaffet och rör runt. Häll över i stora glas, och servera med vispad grädde. Toppa med riven choklad. 

 

 

Det andra stora projektet idag är att åka o storhandla! Måste nog ta det sen när Daniel kommer hem däremot. Det är han som har bilen...Just nu sitter jag med mina härliga pojkar och ser på filmen "Bilar" Theos favvofilm! Han är helt med i filmen o gör ljudeffekter o grejer =) Sån goding!

 

 

Have a nice day!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0