Dag 09 – Min tro

Jag är kristen, går i kyrkan och...

Jag tror på Gud, allsmäktig Fader,
himlens och jordens skapare.


Jag tror på Jesus Kristus, hans ende Son, vår Herre,
som blev till som människa genom den heliga Anden
föddes av jungfru Maria,
led under Pontius Pilatus
korsfästes, dog och begravdes,
steg ner till dödsriket
uppstod från de döda på tredje dagen,
steg upp till himlen,
sitter på Guds, den allsmäktige Faderns, högra sida
och skall komma därifrån för att döma levande och döda.


Jag tror på den heliga Anden,
den heliga, universella kyrkan, de heligas gemenskap,
syndernas förlåtelse, kroppens uppståndelse och det eviga livet.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Underbart!

2010-12-10 @ 17:48:07
URL: http://gripandegaddar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0