Hur kallt får det vara...

Kallaste natten

Vid tiotiden var totalt 1 209 kunder strömlösa i Värmland, 361 i Stockholmsområdet och ett 30-tal i Gävleborg. Tidigare i morse var 13 000 av Fortums kunder drabbade av strömavbrott i Mellansverige.
Natten till onsdagen var vinterns kallaste på flera platser i landet. Kallaste platsen var Hemavan med -38,8 grader. I Götaland var det kallast i Simonstorp med -19,7 grader och i Svealand var Örebro kallast med -28,3, vilket var den kallaste temperaturen som uppmätts i staden sedan 1987.
(från nyhetskanalen.se)


Vi har haft det kallt i lägenheten, men värst var det nog för mina små killar. Det är jättekallt i deras sovrum, Theo kom o kröp ner i sängen mellan mig och Daniel vid 7 tiden imorse, då var hela han som en isbit. Sen när Jonathan vaknade så fick jag klä på honom och bädda in honom i i en filt, helt iskall var han!

Men nu har vi alla fått upp värmen, Theo tittar på Garfield på tv och viker sig av skratt. Jonathan har somnat i våran säng, i en riktigt skön pose, med rumpan upp i värdret, trött stackare!!
Daniel ligger nerbäddad med dubbla täcken och snyter sig i ett, en karl med förkylning =)
Jag tog en lång trevlig, varm dusch, så nu är det riktigt härligt!

Vid tre snåret ska jag bege mig ner på stan, tjejmiddag på tzatsiki, som jag verkligen ser fram emot!
Nu ska jag röja lite här!

Ha en trevlig trettondag!!

Puss&Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0