En liten blogg från Finland...

Nu sitter jag här uppe i norra Finland, närmare bestämt en liten byahåla som heter Såka, en bit utanför Kokkola. Det är nog första gången som bloggen skrivs härifrån.
Är och hälsar på min mormor och morfar. Vi kom i torsdags vid 13 tiden och åker hem på söndag!
Än så länge har det varit väldigt trevligt, min morbror Gunnar och hans fru Anki är här oxå så det är fullt hus.

Idag har jag och lillasyster Viktoria vart i stan och haft en girls shoppingday, inte för att det finns så överflödigt mycket o shoppa i denna lilla stad, men lite hittade vi allt. Min plan var ju igentligen att jag skulle ha köpt nåt till mig själv men det slutade med att jag kom hem med en traktor och en leksakspistol till Theo, som vanligt alltså =) Syrran hittade ett par jättesöta skor på Prisma för endast 5 euro (ca 50 kr)
Jag hittade ett par UGG skor i en butik, ååååhhhhh va jag vill ha, ska ringa o flörta lite med min make ikväll så kanske jag åker in imorgon o köper dem! De kostade endast 49 euro, som hittat alltså...finns mycket fynd i denna stan!

Planerna för kvällen är nog att bada bastu, en riktig vedeldad Sauna som morfar har i källaren. Jag o theo ska gå ner o mysa, han får sitta o plaska i badbaljan så får vi se om han oxå vågar sig in i bastun, varken han eller jag kan ju basta så varmt nu, inga 100 grader nu inte... bäbis i magen vill nog inte det, så vi får köra med en mysbastu, lite lagom sådär!

Ha en skön kväll!! (de ska vi ha)

Pöss o kram 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0