Älskar mina pojkar

Har precis suttit och tittat på en film på Hallmark som hette "Mom at sixteen". Den handlade om en tjej som fick barn som 16 åring, hennes mamma tog henne och hennes syskon och flyttade när hon fick reda på det. 

Planen var att hon skulle lämna bort barnet i en adoption vid födseln men när hon satt där med sin lille Charley så kunde hon inte förmå sig att ge bort sitt barn. Hon älskade honom för mycket.
Där och då tog hon och hennes mamma ett beslut, att mamman skulle uppfostra barnet som sitt eget medan Josie som hon hette skulle fortsätta plugga och få ett normalt tonårsliv.

När Josie började i ett nytt High School hade hon en lärare i sexualundervisning som hon inte riktigt kom överens med, hon kom senare på sin lärare med att ta hormoner, hon kunde inte få egna barn. I och med det startar en relation till läraren...

När Josie vid ett bråk med sin mamma beslutar sig för att ta hand om Charley själv, inser hon efter bara ett dygn att det inte funkar och hon söker upp sin lärare på hemmaplan i ren utmattning. Hon tar då hand om pojken så Josie får vila ut. Josie tar kontakt med läraren vid flera tillfällen för stöd.

På skolan där Josie går har alla ungdomar sex till höger och vänster, men de tar inget ansvar för sina handlingar. Så Josie bestämmer sig för att visa dem baksidan med att ha sex genom att ta dit sin mammagrupp på 9 mammor där alla är unga och knappt har råd att försörja sina barn! De berättar om sin vardag som unga, ensamma mammor.
Detta får ungdomarna att vakna till!

Josie får veta att det finns något som heter öppen adoption där mamman får välja vilken familj barnet ska hamna i och att de har ett krav på sig att låta den biologiska mamman träffa sitt barn vid en adoption. Josie ser detta som ett tillfälle för sin lärare att få sitt efterlängtade barn, och att hon samtidigt får ro i att veta att Charley hamnar i en bra familj.
Så hon ger bort sin son Charley. I tårar lämnar hon över pojken och de gråter och kramas i både glädje och sorg!

Filmen slutar med att Josie, Charley och lärarens familj sitter och myser och Charley berättar om att han ska börja förskolan, och hur mycket han älskar båda sina mammor. 

Jag satt och grät och tänkte på mina underbara söner. Tänk om man själv skulle vara tvungen att göra något sådant. Usch. Jag kramade lite extra på Theo som satt i mina armar och sov! Tänk om nån skulle komma o ta min lille Jonathan. Tårarna kommer bara av tanken! Älskar dem båda så mycket att det skär i hjärtat bara av o tänka på det!

Jag är mycket lyckligt lottad som har två så underbara små pojkar och en sån fantastisk make!

Om du får tillfället borde du se filmen. Så värt det!

Och tänk på att krama och pussa mycket på era barn och nära o kära!

(Ps. Imorgon kommer jag göra en lite bättre uppdatering på saker som har hänt på sista tiden. Vart lite dålig på det nu! Men nu måste jag gå och sova!)

Puss o Kram 



Kommentarer
Postat av: Hanna gadd

Åh den vill jag se, en nu vet jag slutet:-) Nä, strunt i det, den verkar ap-bra!!!!Hyrde du den?

ja, man vill krama extra på dem när man ser sånt om just barn!

Kram

2009-05-13 @ 18:19:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0