Passion!



Igår var jag på en söndagsgudstjänst där Mark Connor från Australien talade! Det var så otroligt bra, jag brukar ha lite svårt för honom annars, men nu har han stigit i mina ögon! Han var helt fantastisk!

Han talade om elden, och passionen.... om hur man måste göda elden för att hålla den brinnande, annars dör den ut! Samma sak gäller passionen, den lilla gnistan i livet, har man inte den så blir det väldigt tråkigt!
Han tog ett exempel: Han hade läst en artikel i australien som listade de rikaste människorna för det året... högst på listan var det inte någon VD eller affärsman, det var Steve Irwin, krokodiljägaren... varför var han så rik?? För han hade en passion för krokodiler!
Sen tog han upp lite punkter på hur man får tillbaka passionen och glöden i livet! Han sa: Du som är gift, och har vart gift länge, har äktenskapet blivit lite av en vardag? Hur ska du få tillbaka passionen i äktenskapet? "Go back to the first love"! Hur var det när ni träffades? Gå tillbaka och gör det ni gjorde då! Ni karlar: Bjud ut era fruar, och inte till Mcdonalds, köp blommor även om hon inte fyller år, håll upp dörren för henne och släng inte igen dörren på hennes fötter! Gå tillbaka till "the first love"!

Det är lite det spåret jag har vart inne på den senaste tiden, pröva nya saker, göra saker som jag gjorde innan barn och giftemål, att få tillbaka den lilla extra gnistan!

Så Mark Connor talade verkligen till mig!

Lyssna på predikan här


Hur har du det med gnistan.... fundera på det!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0